Hoe kunnen we je helpen?
Veelgestelde vragen
We bieden op dit moment twee soorten diensten aan. Lees er hier meer over:
Op veel vestigingen werken we met wachtlijsten omdat veel plekken momenteel gevuld zijn. Om een nieuwe plek voor jou beschikbaar te krijgen, zijn we afhankelijk van opzeggingen of wijzigingen in de planning. Daarnaast zijn factoren zoals je gewenste startdatum, het aantal dagen en voorkeursdagen van invloed. Dit maakt het heel lastig om een inschatting te maken hoe lang het duurt voordat er plaatsingsmogelijkheden ontstaan.
We werken bovendien met twee soorten wachtlijsten:
- interne voorrangswachtlijst voor broertjes en zusjes en voor aanvragen van extra dagen van al geplaatste kinderen
- algemene wachtlijst voor kinderen die nog niet geplaatst zijn bij Kindergarden.
Wij werken met horizontale groepen. Dit betekent dat de groepen naar leeftijd zijn ingedeeld. Zo zijn er babygroepen (0-2 jaar), dreumesgroepen (1-3 jaar) en peutergroepen (2-4 jaar). Een aantal vestigingen heeft ook een peuterplus groep (vanaf 2,5 jaar).
Bij horizontale groepen kunnen we alles beter aan laten sluiten bij de leeftijden en de behoeftes van de kinderen. De ruimtes, materialen en activiteiten zijn speciaal ingericht om tegemoet te komen aan de ontwikkelingsbehoefte van kinderen in deze leeftijdsfases. We kijken overigens wat ieder individueel kind nodig heeft, ongeacht de groep waar het in zit.
We hanteren een vaste prijs per maand voor het aantal opvangdagen per week. We zijn 11 uur per dag geopend. De maandprijs blijft gelijk ongeacht het aantal uur per dag dat je kind daadwerkelijk naar de opvang gaat. De kosten per maand kunnen per locatie verschillen. De tarieven kun je per vestiging terugvinden op onze website. Daar vind je ook een rekentool om te berekenen wat je netto betaalt voor de kinderopvang.
Het ruilen van dagen of het aanvragen van extra dagen is in principe niet mogelijk bij Kindergarden tenzij door de vestigingsmanager een uitzondering gemaakt wordt. Je mag een verzoek altijd voorleggen. Op basis van het aantal kinderen en aantal pedagogisch medewerkers dat op de betreffende dag aanwezig is wordt dan gekeken of het mogelijk is. Het aanvragen van incidentele ruil- en/of extra dagen verloopt altijd via de vestiging. Wil je structureel een extra dag of een andere dag aanvragen, neem dan contact op met onze afdeling customer care per mail klantcontact@kindergarden.nl of telefonisch via 020 423 54 22.